CÍL: Žáci si formou zábavné myšlenkové mapy shrnou informace o klimatické změně, udělají si zápis.
ČAS: 30 min.
POMŮCKY: PL myšlenková mapa pro každého (nebo dle rozhodnutí pedagoga), barevné tužky, příp. obrázky k tématu a lepidlo.
POSTUP: Z centrálního obrázku Klima – vychází čtyři již nakreslené hlavní větve. Ke každé žáci doplní 1–5 slov, která se týkají tématu. Postupně doplňují další informace/myšlenky formou dalších čárek/větviček, které se větví jako větve stromu. Je dobré využít barvy, dokreslit/dolepit obrázky.
K METODĚ: Principem práce s myšlenkovou mapou je zapojení obou mozkových hemisfér do procesu učení. Obvykle každý z nás využívá převážně jednu polovinu mozku, to znamená pouze polovinu potenciálu mozku. Myšlenková mapa udržuje soustředěnou pozornost na hlavní téma a s ním spojené myšlenky. Využívá fakt, že lidský mozek myslí v barvách a obrazech, zlepšuje způsob zapamatování informací a rozvíjí tvořivost.