Cíl: Podobně jako alejová debata tato aktivita učí studenty a studentky přicházet s (proti)argumenty – tato aktivita je ovšem více zaměřená na rozvoj umění reagovat na protiřečníka a přesvědčivě protiargumentovat.

Čas: 15 min.

Pomůcky: Příklady tvrzení.

Postup:
Požádejte studenty, aby se rozdělili do dvojic. Každý z dvojice přednese nějaké tvrzení typu: „Klimatická krize neexistuje.“ Nebo „Občanský aktivismus je k ničemu“. Mohou to být i méně vážná tvrzení. Ponechte studentům volnost, přesto mějte připravené příklady, pokud by sami nemohli na nic přijít. Druhý ve dvojici následně na tvrzení reaguje tím, že řekne: „Absolutně s tebou nemohu souhlasit, protože …“ a dokončí větu vlastním argumentem. Následně krátce zhodnoťte náročnost protiargumentace vůči jednotlivým tvrzením, příp. společně hledejte přesvědčivý protiargument.