Aktivita navazující na předchozí Domácí úkol pro badatele.
CÍL: Žáci se procvičí v kladení otázek a ve spolupráci s ostatními. Zopakují si krajinné prvky, a poznávají tak hlouběji své okolí.
ČAS: 30 min.
POMŮCKY: Vyplněné pracovní listy z předchozí aktivity, tužky
POSTUP: Pedagog vyzve žáky, aby našli někoho, kdo našel mokřad, meandr, alej atd. a zeptali se spolužáka, kde prvek objevil, co se mu na něm líbilo, nebo nelíbilo? Ke každé odpovědi hledají žáci jiného spolužáka. Kdo má všechny kolonky vyplněné, sedne si, aby bylo poznat, že úkol splnil. Žáci si sednou do kruhu nebo do lavic a pedagog je vyzve ke sdílení, na co přišli. Komu se podařilo najít ke všem kolonkám nějakého spolužáka? Pedagog postupně čte jednotlivé prvky z tabulky a ptá se, kdo si pamatuje zajímavou spolužákovu odpověď?
REFLEXE: Pedagog po sdílení hry bingo vyzve žáky ještě jednou, zda se chtějí podělit o to, co při vykonávání domácího úkolu zjistili, na co narazili a co tu dnes ještě nezaznělo a stálo by za zmínku.