Cíl: Nacvičit přesvědčivou a pohotovou argumentaci k dané problematice. Tuto aktivitu je možné využit pro následnou tvorbu argumentářů. Ty studenti a studentky mohu poté využívat při advokacii daného tématu.
Čas: 15 min.
Pomůcky:
Příklady nedokončených vět.
Např. „Nejlepší způsob, jak ochránit půdu před suchem je…“
„Je dobré být občansky angažovaný, protože….“
„Pokud chceme chránit Zemi, je třeba začít u sebe, protože…“
„Klimatická změna je způsobena především lidmi, protože…“
„Zdravá krajina může lépe odolávat extrémům počasí, protože…“
„Je třeba bránit půdu před erozí, protože….“
Postup: Vyzvěte studenty a studentky, aby dokončovali vaše nedokončené věty. Můžete to opět pojmout jako soutěž, můžete také studenty rozdělit do skupin a otázky jim dát předtištěné. Následně krátce zhodnoťte přesvědčivost přednesených argumentů.