Podobnou aktivitu najdete v kapitole Krajina a já Společný průzkum krajiny. Vyberte formu, která vám a vašim žákům lépe vyhovuje.

CÍL: Žáci poznávají okolní krajinu, rozeznají krajinné prvky a prvky (i nevhodné pro krajinu) týkající se vod.

ČAS: 70–120 min.

POMŮCKY: pracovní list pro každého žáka, přehled prvků v krajině

POSTUP:
Pedagog klade žákům otázky:
Co myslíte, jak je to u nás v našem okolí, máme zdravou krajinu? Nebo v ní jsou i prvky, které by ve zdravé odolné krajině být neměly? Vaším badatelským domácím úkolem bude prozkoumat vaše okolí a zjistit, zda naleznete prvky v krajině uvedené v tabulce níže. Pokud nějaký prvek nemůžete najít, zkuste se zeptat rodičů, příbuzných a pátrat jako detektivové. Můžete udělat i fotografi e objevených míst a poslat mi je na emailovou adresu:…………………………………..@………………………… Aktivitu dále můžete rozvést v následujícím Bingu. Můžete si udělat vlastní kartotéku prvků v krajině. Tabulku z pracovních listů si může pedagog dle svého upravit.

REFLEXE: Plnili jste úkol sami, nebo s rodiči, sourozenci, s kamarády? Zdál se vám úkol těžký/lehký? Na co zajímavého jste přišli?

PrvekNalezeno/
nenalezeno
Kde se nacházíCo se ti zde
líbí/nelíbí
Jméno spolužáka,
který prvek našel
Co se mu zde
líbilo/nelíbilo

Mokřad/mokřina


Remízek


Meandr potoka/řeky


Alej, stromořadí


Velké pole bez zeleně

Odvodňovací příkop,
trubka


Rybník


Tůň


Narovnaný tok