Podobnou aktivitu najdete v kapitole Krajina a já Společný průzkum krajiny. Vyberte formu, která vám a vašim žákům lépe vyhovuje.
CÍL: Žáci poznávají okolní krajinu, rozeznají krajinné prvky a prvky (i nevhodné pro krajinu) týkající se vod.
ČAS: 70–120 min.
POMŮCKY: pracovní list pro každého žáka, přehled prvků v krajině
POSTUP:
Pedagog klade žákům otázky:
Co myslíte, jak je to u nás v našem okolí, máme zdravou krajinu? Nebo v ní jsou i prvky, které by ve zdravé odolné krajině být neměly? Vaším badatelským domácím úkolem bude prozkoumat vaše okolí a zjistit, zda naleznete prvky v krajině uvedené v tabulce níže. Pokud nějaký prvek nemůžete najít, zkuste se zeptat rodičů, příbuzných a pátrat jako detektivové. Můžete udělat i fotografi e objevených míst a poslat mi je na emailovou adresu:…………………………………..@………………………… Aktivitu dále můžete rozvést v následujícím Bingu. Můžete si udělat vlastní kartotéku prvků v krajině. Tabulku z pracovních listů si může pedagog dle svého upravit.
REFLEXE: Plnili jste úkol sami, nebo s rodiči, sourozenci, s kamarády? Zdál se vám úkol těžký/lehký? Na co zajímavého jste přišli?
Prvek | Nalezeno/ nenalezeno | Kde se nachází | Co se ti zde líbí/nelíbí | Jméno spolužáka, který prvek našel | Co se mu zde líbilo/nelíbilo |
---|---|---|---|---|---|
Mokřad/mokřina | |||||
Remízek | |||||
Meandr potoka/řeky | |||||
Alej, stromořadí | |||||
Velké pole bez zeleně | |||||
Odvodňovací příkop, trubka | |||||
Rybník | |||||
Tůň | |||||
Narovnaný tok |