Spolupráce a schopnost řešit konflikty představuje jednu z klíčových kompetencí pro výzvy budoucnosti, které pravděpodobně potkají dnešní generací dětí.
CÍL: Žáci poznají možnost nenásilného a kooperativního řešení problému.
ČAS: 15 min.
POMŮCKY: Rozstříhaný obrázek z přílohy Pomůcky pro pedagoga.
POSTUP: Žáci vytvoří čtveřice a dostanou rozstříhanou a promíchanou sadu obrázků. Nejdřív si každý člen skupiny v tichosti prohlédne každý obrázek. Jejich úkolem je seřadit obrázky tak, aby co nejlépe popsali příběh dvou mezků. Důležité je navzájem naslouchat navrženým možnostem a shodnout se na jednom příběhu. Cílem je domluvit se na jedné variantě.
Pro zpestření můžete žákům na závěr pustit veselé video k tématu spolupráce
REFLEXE: Jak se vám spolupracovalo? Jaká byla domluva/vyjednávání ve skupině? Jak se vám podařilo prosadit svůj návrh/názor? Co byste udělali jinak, kdybyste tuto aktivitu dělali podruhé?
