Cíl: Nacvičit přesvědčivou argumentaci k dané problematice pod časovým presem. Tuto aktivitu je možné využit pro následnou tvorbu argumentářů. Ty studenti a studentky mohu poté využívat při advokacii daného tématu.

Čas: 45 min.

Pomůcky: Debatní otázky začínající „Měl*a bych“, např. „Měl bych přestat jezdit autem?“

Postup:
Rozdělte studenty a studentky do dvou proti sobě stojích řad. Určete debatní téma, na které studenti budou přednášet své argumenty – jedna řada bude zastávat stanoviska „pro“ a druhá „proti“. Postavte se doprostřed mezi dvě řady a vyzvěte prvního studenta z řady „pro“, aby přednesl svůj argument. Pokud bude přesvědčivý, přikročte blíže k dané řadě. Pokud nebude přesvědčivý, zůstaňte na místě. Následně vyzvěte studenta z řady „proti“ a opět vyhodnoťte přesvědčivost argumentu. Takto postupujte řadou až k poslední dvojici. Vítězí ta strana, která měla v součtu přesvědčivější argumenty, tedy ta, ke které je pedagog na konci řady blíže. Následně se studenty průběh a argumentaci zhodnoťte.