Cíl: Studenti si uvědomí, že zdravá půda je jednou z hlavních podmínek pro přežití lidstva a že ne vždy o ní lidstvo pečuje tak, jak by si zasloužila.
Čas: 15 – 20 min
Pomůcky: citáty a výroky o půdě, papíry, tužky
Postup:
Ve třídě jsou rozmístěny výroky o půdě, které si studenti v tichosti, každý sám za sebe, přečtou a napíší si ke každému výroku nápad, asociaci, vysvětlení, zkrátka to, co ho napadne. Po projití všech citátů a tvrzení se pedagog ptá, jaké si kdo napsal postřehy, postupuje od citátu jedna po konec. Z postřehů by mělo vyplynout, že půda je základem pro přežití lidstva, je to jedno z našich největších bohatství, bez ní bychom nebyli živi. Zmíníme při diskusi i funkce půdy, které objasní, proč je půda tak významná. Funkce pedagog zapisuje na tabuli.
Také z citátů vyplývá, že ač je půda jedním z největších bohatství lidstva, člověk se k ní ne vždy chová tak, aby si ji zachoval a podpořil její úrodnost.