Cíl: Pokročilejší aktivita, která navazuje na aktivitu Pro a proti a dále rozvíjí umění argumentace, aktivního naslouchání a zároveň umožňuje studentům a studentkám procvičit argumenty vzešlé z předchozích aktivit v praxi a ozkoušet jejich přesvědčivost při simulaci debaty.

Čas: 30 min.

Pomůcky: Stopky.

Postup:
Rozmístěte se studenty stoly tak, aby měla vždy dvojice dostatek soukromí na vzájemný hovor. Určete téma, o kterém budou dvojice diskutovat a určete, kolik času na společnou debatu budou mít, např. pět minut. Poté rozdělte studenty do dvou skupin, které budou zastávat opačné názory na dané téma. Vyzvěte studenty, ať utvoří libovolné dvojice z oněch dvou skupin a zasednou k „debatním“ stolkům. Nechte několikrát dvojice obměnit. Následně se studenty zhodnoťte, jak jim to šlo tváří v tvář oponentovi, jaké argumenty znějí přesvědčivě a na kterých je ještě potřeba zapracovat.

Reflexe: Jak jste se v přímé konfrontaci cítili? Na čem osobně cítíte, že potřebujete zapracovat? Co vám naopak šlo?