CÍL: Žáci se prostřednictvím hudby naladí na přírodu a na to, že jsou sami součástí přírody.

ČAS: 15 min.

POMŮCKY: Píseň z youtube: Všechno je živé, Veronika Diamantová

POSTUP: Pedagog si s dětmi poslechne píseň. Mohou se naučit celou píseň, nebo jen refrén. Povídají si o tom, jak rozumí textu, o významu jednotlivých částí písně, jak se jim píseň líbí.

REFLEXE: Pedagog se ptá, jak děti rozumí tomu, že je vše živé? Baví se o významu tradic, o slovanských bohyních Moraně, Vesně.

ŽIVA

Veronika Diamantová

Živa je živá, dotýká se mě.
Svými hlasy zpívá a s ní zpívá moje země.
Živá je i voda, živé jsou i lesy,
studánečko milá, jenom člověk zapomíná.

Dej mi velkou sílu, abych znovu mohla
svobodně vnímat a svobodně dýchat.
Svoje děti chovat jako drahokamy.
Srdcem je vnímat, aby nebyly samy.

Živa je živá, dotýká se mě.
Svými hlasy zpívá a s ní zpívá moje země.
Živá je i voda, živé jsou i lesy,
studánečko milá, jenom člověk zapomíná.

Živa je živá, dotýká se mě.
Svými hlasy zpívá a s ní zpívá moje země.
Živá je i voda, živé jsou i lesy,
studánečko milá, jenom člověk zapomíná.

Živa je živá…
Živa je živá…
Živa je živá…