CÍL: Děti si vytvoří vztah ke květině. Naučí se o svěřenou květinu pečovat. Mohou tu zúročit nabyté vědomosti.

ČAS: 30 min.

POMŮCKY: květináč, lopatka, hlína, kompost, písek, listí, semínko hrachu

POSTUP: „Děti, vy už o půdě víte mnoho.“ Zde je prostor pro zopakování nabytých vědomostí. „Dnes si každý z vás zasadí semínko hrášku. Do květináče si samy namícháte půdu tak, jak myslíte, že bude pro semínko a budoucí rostlinku nejlepší. To, co dáte do květináče, to bude veškeré bohatství pro budoucí rostlinku.“ Pokud pedagog nemá možnost sehnat různé druhy materiálu (hlína, písek, kompost apod.), pořídí zeminu ze zahradnictví, nad kterou si společně s dětmi povídají. Zjišťují, co obsahuje, jak vznikla apod.

Poté zasadí semínko, zalijí ho. A buď ho pěstují na okně ve třídě, nebo si ho odnesou domů, kde se o něho starají. Mohou semínko, budoucí rostlinku pojmenovat.