CÍL: Žáci identifikují míru své moci/síly ve vztahu ke klimatické změně a uvědomí si své možnosti přispět ke zmírnění klimatické změny.7
ČAS: 25 min.
POMŮCKY: PL Květina síly pro každého žáka, flipchartový papír.
POSTUP: Žáci si nejprve samostatně vyplní PL Květina síly. Pedagog může připomenout, co všechno se o tématu klimatické změny již naučili. Požádá žáky, ať se ztiší, chvíli se soustředí na svůj dech a vnímají celé své tělo a zamyslí se nad různými oblastmi života souvisejícími s klimatickou změnou (mladším žákům může oblasti připomenout). Posoudí své možnosti, jak mohou ovlivnit jednotlivé oblasti, co v nich mohou udělat. Pokud jim dělá problém samo statné psaní, mohou i kreslit.
Pracují nejdříve samostatně, poté sdílejí své zápisky ve dvojicích. Na závěr žáci společně sepíší na flipchartový papír všechny nápady, a vytvoří tak seznam kroků ke zlepšení stavu dané oblasti. S tímto seznamem mohou dále pracovat v rámci dlouhodobějšího školního projektu.
REFLEXE: Jak vám šlo vymýšlení vlastních kroků? V jaké oblasti jste se cítili silní? Kde to pro vás bylo těžší, cítili jste se slabě? Které nápady spolužáků vás zaujaly a inspirovaly vás?