Cíl: Studenti chápou rozdíl mezi pestrou a poškozenou, chudou krajinou. Dokáží ocenit přínos a výhody pestré krajiny pro člověka i biotu.
Čas: 15 – 20 min
Pomůcky: papíry, tužky, vytištěné fotografie zemědělské krajiny
Postup: Studenti pracují ve skupinách. Každá skupina dostane jeden obrázek. Tipne si, odkud je. Ve třech minutách se pokusí zapsat co nejvíce živočichů, kteří v daném typu krajiny žijí. Následně se pokusí seřadit obrázky od druhově nejchudších po nejbohatší.
Následuje řízená diskuse nad otázkami:
Jak k názoru dospěli?
Proč živočich z jedné skupiny nemůže žít v prostředí krajiny jiné skupiny?
Co kterému živočichovi v krajině chybí?
Je dobře, že v této krajině mohou tito živočichové žít?
Jaké druhy by mohly krajině prospět? Co by se pro ně dalo udělat?