CÍL: Žáci jsou přes prožitek uvedení do tématu, tělesné vnímání a smyslové poznávání.
ČAS: 10 min.
POMŮCKY: Vytvoření prostoru ve třídě nebo prostor venku.
POSTUP: Na začátku pedagog nastaví pravidla pro dotyk. Dotyk by měl být spolužákovi příjemný, proto každé dítě volí své pohyby tak, aby neublížilo nebo nedělalo věci, které jsou nepříjemné druhému. Žáci se postaví jeden za druhého. Každý předpaží, čímž vytvoří odstup na délku paže. Poté se žáci (celý had) vydají (rychleji/pomaleji) určitým směrem. Pedagog při tom vypráví příběh: „Slunce svítí a lehký vánek se vás dotýká. Dítě vzadu opatrně hladí dítě před sebou. Stahují se mraky, začnou padat první kapky deště. Dítě vzadu začne konečky prstů klepat na ramena dítěti vepředu. Vítr zesiluje… Přichází bouřka, silný déšť a kroupy vám bubnují na záda.” Pedagog odhadne délku, když jsou záda “promasírovaná”, začne znovu svítit sluníčko. Podle zájmu se může příběh v obměnách několikrát opakovat.
OBMĚNA: Děti stojí v kruhu, nepohybují se, mohou se tak více soustředit na masáž.
REFLEXE: Jak se žákům masáž líbila/příp. proč ne? Zažili venku takovou skutečnou masáž od počasí (pořádně zmokli a podobně, ocitli se ve fujavici)?