– terénní aktivita (možno spojit s aktivitou Rozhlédni se a realizovat jako projektový den)
Cíl: Studenti prozkoumají a zaznamenají druhovou rozmanitost na určitém úseku lesního ekosystému.
Čas: cca 90 min
Pomůcky: PL Zkoumáme biodiverzitu, psací potřeby, metr (volitelné), klíče k určování rostlin a živočichů
Postup:
Pedagog/žka se s třídou studentů vydá na průzkum do lesa, k dispozici mají záznamový PL Zkoumáme biodiverzitu. Pracují ve skupinkách (2-3 dle velikosti území). Jejich úkolem je nejdřív si vyměřit a vyznačit území 3x3m (dle uvážení pedagoga i větší), na něm zaznamenat a určit, pokud je to možné, všechny druhy vyskytující se na daném území. Pokud ne, mohou zaznamenat alespoň odhad. Studenti pracují ve skupinách, doporučuje se, aby studenti pracovali v odlišných lesích (monokultura, smíšený) a výsledky zkoumání porovnat.
Reflexe:
Kolik druhů jste na svém území znamenali? Přijde vám to hodně, nahradit průměrně/normálně nebo málo? Co vás při zkoumání zaujalo/překvapilo pozitivně/negativně? Objevili jste něco nového?
Tip:
Je vhodné znát mapované místo dopředu nebo si ho projít před aktivitou. Je možné, aby si studenti stáhli do svých mobilních zařízení různé aplikace určující rostlinné a živočišné druhy. Taktéž lze pracovat s aplikací Atlas ptáčkaře či BirdNet.